interview Raymond Lemorne

 Dennis wilde vooral een inzicht verkrijgen in de geest, de handelwijze en de motieven van seriemoordenaars, en hun gedragspatronen in kaart brengen, opdat soortgelijke misdadigers in de toekomst sneller door de politie konden worden gevat. Hij besloot zijn informatie niet uit politieverslagen en infoboekjes te halen, maar ze dààr te zoeken waar nooit iemand eerder aan had gedacht: bij de seriemoordenaars zelf. Dennis interviewde de afgelopen week één van de grootste seriemoordenaars van het land: Raymond Lemorne. 

 

“Hebt u een moeilijke jeugd gehad”?

-       Het was geen eenvoudige situatie bij ons thuis, mijn vader is vertrokken toen ik twee jaar was en sindsdien stond mijn moeder er alleen voor. Ik denk dat ik op het verkeerde pad ben gekomen omdat ik in mijn vijfde middelbaar slechte vrienden had. Op mijn 22ste heb ik voor het eerst een jong meisje mishandeld, later ging het verder dan dat. 

 

“Slechte vrienden op school zegt u, hebt u dan een diploma behaald”? 

-       Een Diploma heb ik niet behaald, maar ik heb wel een cursus houtbewerking gedaan. Ik heb een tijdje in een bedrijf gewerkt, maar ik werd al snel buiten dienst gezet, aangezien ik een te intieme band met de secretaresse had die tijd en dit volledig tegen haar wil in.

 

“Hebt u nog contact met u familie”? 

-       Nee, ik heb twee dochters, maar die willen geen contact meer met mij. Ikzelf durf ze ook niet op te gaan zoeken, aangezien ik niet weet hoe ze daarop zullen reageren. Ooit hoop ik ze nog eens te kunnen ontmoeten om alles te kunnen verklaren en mijn verhaal te kunnen doen, maar daar heb ik niet echt een goed oog op. Wat ik volledig begrijp.

 

“Vind u de straf die u toegewezen hebt gekregen terecht”?

-       Hierover heb ik een dubbel gevoel. Ik begrijp natuurlijk dat wat ik gedaan heb niet door de beugel kan, maar een levenslange celstraf had ik eerlijk gezegd niet zien aankomen. Mijn therapeut vindt dat ik vordering maak en ziet een vervroegde vrijlating niet als onmogelijk. 

 

“Wat zijn u plannen mocht u vervroegd vrijgelaten worden”?

-       Allereerst zou ik er alles aan willen doen voor een vervroegde vrijlating, maar zoals eerder gezegd heb ik daar niet echt een goed oog op dat dit zal gebeuren. Mocht dit ooit een optie zijn, zou ik als eerst mijn gezin willen opzoeken om mijn dochters mijn verhaal te kunnen doen en mij om vergiffenis te vragen. Mijn ex-vrouw zal ondertussen een nieuw leven hebben opgebouwd, maar ook aan haar zou ik mijn verhaal willen vertellen en wie weet kunnen we ooit terug een mooi gezin vormen. Dat is mijn ultieme droom. 

 

“Weten u medegedetineerden u verleden”?

-       Toen ik hier binnenkwam werd ik al snel nagekeken. Het had natuurlijk al in verscheidene kranten en tijdschriften gestaan, dat ik in deze gribus geplaatst werd. Hier heb ik te maken gekregen met onaangename verrassingen zoals: uitwerpselen in mijn cel, zo werd mijn eten vaak van tafel gestoten en zo kan ik wel nog een tijdje doorgaan. Dus nee een hartelijk welkom heb ik niet ervaren [lacht]. 

 

“Wat kwam er in je op toen je opgepakt werd”?

-       Toen ik opgepakt werd door de politie die via een anonieme tipgever mij op het spoor zijn gekomen, heb ik mijn nieuwsgierigheid nooit te baas gekunnen. Wie die tipgever was ben ik nooit te weten gekomen, maar ergens ben ik opgelucht dat dat het einde was van mijn zonden. Mocht de politie mij nooit op het spoor gekomen zijn waren er misschien nog meer slachtoffers gevallen. 

 

“Hebt u spijt van de gebeurtenissen die zich toen hebben afgespeeld”?

-       Tuurlijk! Op dat moment heb ik niet stilgestaan bij de gevolgen die dat met zich meebracht. Als ik er nu aan terugdenk, dan heb ik een enorm schuldgevoel. Ik mag niet denken aan de families die door mij hun dochter(s) zijn verloren. Daarom wil ik in dit interview ook mijn oprechte medeleven betuigen aan de achtergebleven familieleden. Ik weet dat ik hiermee hun verloren familielid niet terugbreng, maar hoop dat ik met mijn verhaal duidelijkheid heb kunnen brengen. 

 

Hartelijk dank dat u uw verhaal met ons en onze lezers wilde delen. 

 

 

 

 

 

 

 

Afbeelding met persoon, muur, binnen, tafel

Automatisch gegenereerde beschrijvingAfbeelding met persoon, buiten, gras, aaien

Automatisch gegenereerde beschrijving

 

 

 

 

De Donder Dennis 

Het nieuwste nieuws

Reacties

  1. Aandachtspunten:

    - gehad”?
    - Een Diploma heb ik niet
    - contact met u familie
    - Vind u de straf die
    - Wat zijn u plannen
    - Weten u medegedetineerden u verleden
    - uitwerpselen in mijn cel, zo werd mijn eten vaak van tafel gestoten
    - toen je opgepakt

    -





    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Praktisch Coachen: slimme strategiën voor succes

metgezel voor het leven

Dieric Bouts in Museum M